Przez Wielkopolskę podążaliśmy za Wieszczem

Środowy, upalny dzień (8 maja) upłynął gimnazjalistom z Pecnej na przemierzaniu Wielkopolskiego Szlaku Adama Mickiewicza. Grupa miłośników literatury romantycznej zbierała informacje, które zostaną wykorzystane podczas realizacji gimnazjalnego projektu.

Głównym celem wyprawy była urokliwa miejscowość, położona obok Żerkowa w powiecie jarocińskim – Śmiełów. Znajduje się w niej klasycystyczny pałac, w którym usytuowano Muzeum Adama Mickiewicza (filia Muzeum Narodowego w Poznaniu). W siedzibie rodu Gorzeńskich gościł w 1831 roku Adam Mickiewicz, który chciał nielegalnie przekroczyć znajdującą w okolicy granicę Królestwa.

Zajęcia muzealne pomogły w zrozumieniu i poznaniu wielu aspektów życia Mickiewicza i jego rodziny. Podziwialiśmy pamiątki osobiste, wielojęzyczne wydania dzieł, historię kultu Wieszcza. Dopełnieniem wizyty w pałacu był spacer po śmiełowskim parku, w którym czytaliśmy dzieła Mickiewicza w OGRÓDKU ZOSI oraz w otulinie romantycznej przyrody,
przy wtórze odgłosów natury.

W powrotnej drodze do Pecnej odwiedziliśmy Kórnik, gdzie zwiedziliśmy Zamek, poznaliśmy historię rodu Działyńskich i ciekawą sylwetkę Władysława Zamoyskiego.
Szczegółowe wnioski i wrażenia z wycieczki zostaną zaprezentowane przez uczestniczki
w czerwcu - podczas prezentacji projektów gimnazjalnych.